Čeští podnikatelé si ve své práci moc nevěří
Obecně se říká, že Češi jsou druzí největší skeptici ve své práci vůbec. Týká se to tedy hlavně podnikatelské činnosti. Důvěru v budoucnosti svého podnikání nemá dokonce ani polovina všech majitelů nebo zaměstnanců a to ať už malých nebo velkých firem. Ještě hůře než Česká republika je na tom Řecko, kde nemá optimismus ani tři čtvrtina populace.Takové Polsko nebo Německo jsou na tom úplně jinak. Lidé si tam v práci, kterou odvádí, velmi věří.
Je ale pravda, že ta česká skepse může souviset i s tím, že například daná firma nemá dostatečně zpracovaný plán rozvoje.
Písemný plán podnikání na více než půl roku má ani ne 30% podniků a to ať už velkých nebo malých. Češi se soustředí hlavně na krátkodobé priority a velmi spoléhají na intuici. Dlouhodobé plánoví hodně ovlivňuje a hlavně komplikuje nestabilita, která se týká hotovostních toků.
Až čtvrtina firem má v plánu navýšit investice do IT, i když více než polovina podniků není vůbec s úrovní investic spokojena. Dokonce až 30% podniků nic takového v úmyslu ani nemají. Je to ale dobře?
Asi je určitě k zamyšlení to, proč jen 15% českých firem se rozhoduje o investicích do technologií a to na společných poradách nejen o trendech ale také potřebách dané firmy a jiné o to ani nezavadí.
Přemýšleli jste někdy nad pojmem digitální transformace? Když tento pojem předložíte mnohým firmám nebo podnikům, jedna polovina z nich si pod tím představí přechod z papíru na digitální formu a druhá polovina zase automatizaci základních oblastí, mezi které patří služby pro finance, účetnictví a mnoho dalších. Závisí to hlavně na úhlu pohledu.
Pokud i vy patříte mezi podnikatele a máte pocit, že si ve své práci moc nevěříte, pak byste s tím měli začít. Věřte, že svou práci odvádíte velmi dobře a že se vám to do budoucna určitě vyplatí. Je důležité tomu hlavně věnovat čas a být trpělivý. Ne nadarmo se říká, že trpělivost růže přináší.