Proč se pustit do samostatného podnikání?
Ještě než se definitivně rozhodnete pro samostatné podnikání, měli byste si položit několik základních otázek. Pouze v případě, že na ně budete znát přesné odpovědi, můžete svůj záměr začít uskutečňovat! Které otázky to jsou?
· Proč bych se měl do podnikání pustit?
Pokud toužíte po velké a možná také vzrušující změně ve svém životě, pak právě zakládání vlastního podniku může být jednou z cest, jak se lépe seberealizovat a možná dosáhnout i významnějšího postavení a majetku. Důležité je ale také si připustit, že to může být cesta k finančnímu zruinování, ztrátě všeho, co pro Vás dosud bylo jistotou a velkému časovému vytížení a stresu. Než se do podnikání pustíte, je tedy opravdu třeba mít vše do detailu promyšlené, je dobré mít provedené určité průzkumy trhu atd. Nikdo nesnižuje význam prvotního nadšení a sebedůvěry, nicméně k tomu, aby Váš podnik dosáhl Vámi očekáváných výsledků to nestačí!
· Máte napsaný seznam všech výhod a nevýhod?
Je naivní myslet si, že samostatné podnikání nepřináší žádné nevýhody. Naopak je třeba se nad nimi hlouběji zamyslet, ještě před tím než se například rozhodnete opustit své dosavadní zaměstnání, které pro Vás bylo jistým každoměsíčním zdrojem určitého finančního obnosu. Počítejte s tím, že budou věci, kterých se budete muset vzdát, a naopak Vám některé přibydou.
· Jaké vlastnosti byste měli mít, abyste snáze dosáhli úspěchu?
Zeptejte se sami sebe i svých blízkých, jaké vlastnosti jsou pro začínajícího podnikatele důležité. Až budete mít seznam nejčastěji opakujících se odpovědí, zamyslete se sami nad sebou a po pravdě si odpovězte, zda těmito vlastnostmi disponujete. Jste dostatečně psychicky odolní? Zodpovědní a pracovití? Umíte jednat s lidmi?
· Je Vaše podnikatelská myšlenka opravdu tak dobrá?
Někdy je pro člověka velmi těžké, když už se pro nějakou myšlenku nadchne, připustit si, že třeba není tak dokonalá, jak jsme si původně mysleli. Zkuste se na svůj podnikatelský zámět podívat s odstupem a zároveň také na základě skutečných faktů, jen tak zjistíte, zda má Vaše idea opravdový podnikatelský potenciál.